25. august 2015

Noe godt for en god sak

I dag lanseres melkekartonger der forbrukerne får et innblikk i tre av prosjektene de støtter ved å kjøpe melk fra Q-Meieriene.

 

Bened-lettmelk_175l_fondet_juni2015PATH.aiBent_myrdahl_profil– Vi har fått flere henvendelser fra forbrukere som ønsker å vite mer om Kavlifondet som eier og hvilke prosjekter de er med på å støtte ved å kjøpe Q-produkter, forteller Q-sjef Bent Myrdahl.

Q-Meieriene eies i sin helhet av Kavlifondet, som deler ut overskuddet som ikke reinvesteres i selskapet til humanitært arbeid, kultur og forskning. De tre prosjektene som er omtalt på 1,75 liters kartongene, handler alle om entreprenørutvikling, noe som også står Q-Meieriene nært.

− Vi i Q-Meieriene kjenner oss godt igjen i prosjektene – det er innovative ildsjeler som har fått gode støttespillere i ryggen for å realisere sine drømmer. Det er fint å tenke på at overskudd fra entreprenøren Q hjelper en annen entreprenør i gang, sier Myrdahl.

Det er Norsk Folkehjelps jordbruksprosjekt i Sør-Sudan, Impact Norways grønnsakhageprosjekt i Bangladesh og svenske Hand in Hands entreprenørskapsprosjekt i Kenya som blir presentert. Over nyttår vil tre nye prosjekt få pryde de store melkekartongene.

Inger-elise_thumbI løpet av de neste par ukene vil Kavlifondet publisere fyldige reportasjer om de tre prosjektene. Fondet følger prosjektene tett gjennom høsten, og vil komme med oppdateringer på nettside, facebook og twitter. Der kan forbrukerne også lese om Kavlifondets mange andre, gode prosjekter.

– Vi synes det er bra at eierskapsforholdet kommer bedre fram med denne flotte presentasjonen, sier Inger Elise Iversen, daglig leder i Kavlifondet.

Følg med på www.http://kavlifondet.no og på www.q-meieriene.no