I dag lanseres melkekartonger der to av Kavlifondets prosjekter blir presentert. Slik får forbrukerne et innblikk i hva de støtter ved å kjøpe melk fra Q-Meieriene.
Det var etter at forbrukere etterlyste informasjon om hva Q-Meierienes eier, Kavlifondet, brukte overskuddet til, at Q-Meieriene bestemte seg for å fortelle mer om dette spesielle eierskapet.
Q-Meieriene eies i sin helhet av Kavlifondet, som deler ut alt overskudd som ikke reinvesteres i selskapet til humanitært arbeid, kultur og forskning. De to prosjektene som er omtalt på 1,75 liters kartongene, handler om opplæring, utdanning og entreprenørskap, noe som også står Q-Meieriene nært.
− Vi i Q-Meieriene kjenner oss godt igjen i prosjektene – det er innovative ildsjeler som har fått gode støttespillere i ryggen for å realisere sine drømmer. Det er fint å tenke på at overskudd fra entreprenøren Q hjelper en annen entreprenør i gang, sier sjef for Q-Meieriene, Bent Myrdahl.
Høsten 2015 ble prosjekter fra Sør-Sudan, Bangladesh og Kenya presentert. Nå er det MyFarms opplærings- og entreprenørskapsprosjekt i Gambia og Sabonas utdanningsprosjekt i Zimbabwe som håper på oppmerksomhet fra norske melkedrikkere.
I løpet av de neste dagene vil Kavlifondet publisere fyldige reportasjer om prosjektene. På Kavlifondets nettsider, på facebook og på twitter kan forbrukerne lese om Fondets mange andre, gode prosjekter.
– Vi synes det er bra at eierskapsforholdet kommer bedre fram med denne flotte presentasjonen, sier Inger Elise Iversen, daglig leder i Kavlifondet.
Følg med på www.http://kavlifondet.no og på www.q-meieriene.no
#Melkmedmening