Av Hanne Eide Andersen
Mot slutten av mai i år lanserte Kavli sin kampanje sammen med KIWI, hvor de ber folket om hjelp til å finne gode, lokale hjertesaker.
Alle i hele Norge kan gå inn på kavli.no og nominere sine lokale hjertesaker til å motta 25 000 kroner fra Kavli. Hjertesaken må være lokalt forankret og skape positive sosiale ringvirkninger i lokalmiljøet til den som nominerer.
Les mer hos Kavli: Her kan du nominere din hjertesak
– Vanligvis finner Kavlifondet de gode formålene som får støtte. Nå lar vi også folket få være med på å bestemme hvem som skal få motta noe av overskuddet fra Kavli, sier Gudfinna Traustadottir, markedsdirektør i Kavli.
– Til sammen tolv lokale hjertesaker skal få 25 000 kroner hver i støtte fra oss i år.
Seks av dem ble kåret før sommeren.
Les mer: Se alle vinnerne her!
– Nå skal vi kåre de seks siste, og vi håper at mange sender inn sine nominasjoner, oppfordrer Kavlis markedsdirektør.
– Dette er en flott mulighet for lokale lag, ildsjeler og andre som gjør en forskjell i sine lokalmiljø, til å få litt ekstra midler til arbeidet sitt. Det forutsetter imidlertid at de blir nominert, så det er viktig at folk nå benytter seg av muligheten og nominerer sin kandidat på kavli.no, sier daglig leder i Kavlifondet, Inger Elise Iversen.
Til å hjelpe seg i jakten på gode formål har Kavli altså alliert seg med samarbeidspartner KIWI.
– KIWI er en samfunnsengasjert bedrift som har gjort en fantastisk innsats for å finne lokale ildsjeler, organisasjoner og andre potensielle hjertesaker. De har tatt i bruk alle sine kanaler, og engasjerte butikksjefer landet rundt har vært med på å spre ordet, forteller Traustadottir.
Toppfoto: Fra vårens overrekkelse av gavesjekk til Baseballklubben MIF Brown Sox hos KIWI Mjøndalen. Foto: Kavli