8. mai 2020

Overskuddet fra Kavli gav 117,7 millioner kroner til gode formål i 2019

Med overskuddet fra Kavli kunne Kavlifondet dele ut 117,7 millioner kroner til gode formål i fjor. Det viser Kavlifondets årsrapport for 2019.

En annerledes eier

Salg av smøreost, Q-Melk, sauser og andre matvarer som produseres i Kavlikonsernet førte også i 2019 til betydelig støtte til gode formål.

Kavlikonsernet består av virksomhetene Kavli Sverige, Kavli Storbritannia (Primula Cheese Ltd) og Kavli Finland, i tillegg til Kavli Norge og Q-Meieriene i Norge.

Kavlifondet er eneeier i Kavlikonsernet gjennom Kavli Holding AS. Alt overskudd som ikke reinvesteres i konsernets selskaper, overføres til Kavlifondet som deler midlene ut til gode formål.

Les mer: Kavlis årsresultat 2019: Solid vekst og comeback for dagligvareklassiker

Slik har det vært siden 1962, da sønn av grunnlegger Olav Kavli, Knut Kavli, opprettet og overførte hele virksomheten til Kavlifondet.

Takket være gode resultater i konsernet, har tildelingene fra Kavlifondet økt mye i beløp de siste årene, fra 20,6 millioner i 2011 til 131,2 millioner kroner i toppåret 2018. Totalbeløpet for 2019 ble til slutt 117,7 millioner kroner, fremdeles et betydelig beløp som har kommet mange gode formål til gode.

I årsrapporten for 2019 kan du lese mer om hvilke områder Kavlifondet prioriterer i sine tildelinger, og hvilke prosjekter som fikk støtte i 2019.

Takk til alle forbrukere som bidrar ved å handle Kavli-produkter!

Last ned årsrapporten her

Vil du motta nyhetsbrev fra Kavlifondet? Registrer deg her!

Les mer om våre selskaper: Kavli Holdings hjemmesider

Forside: Øvelse til forestilling med Kulturhjerte i Norge, som er støttet av Kavlifondet // foto: Mats Michael Olsen/Spoon // design: www.kolbrunretorikk.no